Kiwanis Aartselaar

Hoe is Kiwanis ontstaan?

In dit jaar werd Kiwanis opgericht in Detroit (Michigan, Verenigde Staten), oorspronkelijk als een netwerk van ondernemers

De eerste slogan van de Kiwanis verschijnt in 1920: We build.

Goedkeuring van de zes doelstellingen van Kiwanis in 1924 (zie verder op deze pagina).

De eerste Kiwanis club georganiseerd buiten de VS en Canada ontvangt haar charter. De eer valt voor club Tijuana in Baja California (Mexico).

De eerste Europese clubs wordt opgericht in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Ook in onze hoofdstad gaat in datzelfde jaar een eerste club van Kiwanis van start.

De eerste Kiwanis club voor vrouwelijke leden wordt opgericht.

De nieuwe slogan van Kiwanis luidt: Serving the children of the world.

De eerste slogan van de Kiwanis verschijnt in 1920: We build.

De eerste Kiwanis club voor vrouwelijke leden wordt opgericht.

De nieuwe slogan van Kiwanis luidt: Serving the children of the world.

Het motto

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers
die zich wijden aan het verbeteren van onze wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap.

Het motto van Kiwanis is Serving The Children of the World.

De Kiwanis vrijwilligers dragen op vele manieren bij tot het welzijn en de ontwikkeling van kinderen.

De zes doelstellingen van Kiwanis

Om menselijke en spirituele waarden boven materiële waarden te plaatsen.

Pas in het dagelijks leven de gouden regel toe: “Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden”.

Werk positief aan de kansen die op je pad komen.

Om menselijke en spirituele waarden boven materiële waarden te plaatsen.

Werk positief aan de kansen die op je pad komen.

Laat zien wie je bent door bewust, actief en effectief deel te nemen aan projecten die kunnen bijdragen aan een betere samenleving.

Duurzame en waardevolle vriendschappen opbouwen door regelmatige bezoeken aan de Kiwanis Club.

Rechtvaardigheid en billijkheid bevorderen.

Rechtvaardigheid en billijkheid bevorderen.