Jo WILLAERT

Voorzitter Kiwanis Aartselaar 2019-21
° 24 september 1950 –
† 6 november 2020

We leven in een wereld van individualisme, spanningen en onzekerheden, maar ook van creativiteit, mogelijkheden en uitdagingen.

De meesten onder ons krijgen alle kansen om zich in die wereld ten volle te ontplooien, zowel in professionele activiteiten als in de vrije tijd. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd, zeker kinderen hebben het dan eens extra moeilijk.

In onze vrije tijd willen wij bij Kiwanis ons steentje bijdragen om te proberen hieraan wat te verbeteren. Als je dat daarenboven samen met vrienden kan doen wordt dienstbaarheid ook genieten. Daar staat Kiwanis voor:

Behandel een ander zoals je zelf door hem/haar behandeld wil worden.

Gegroet,
Jo Willaert

Jos MERTENS

Stichtend voorzitter Kiwanis Aartselaar
° 29 december 1939 –
† 21 december 2019

Jos was 45, toen hij met enkele vrienden, met het idee speelde om een serviceclub op te starten. Als toenmalig algemeen directeur van NVS-verzekeringen, had hij voldoende contacten om dit te realiseren. Hij was een netwerker in hart en ziel, sociaal,  joviaal, en geëngageerd.

In samenwerking met vrienden/relaties van Kiwanis Sint Niklaas en Kiwanis Destelbergen Reinaert, kreeg het idee stilaan vorm.

Meteen charteren was geen optie. Het heeft enkele jaren geduurd maar op 12 september 1988 was het zo ver en zo werd Jos onze stichtend voorzitter.

De club groeide. Niet alleen in het verwezenlijken van talloze projecten ten voordele van kansarme kinderen maar ook in ledenaantal is zijn club een van de grotere.

Tijd om grenzen te verleggen. Jos werd de eerste Luitenant Gouverneur vanuit Kiwanis Aartselaar. Een voorbeeld dat binnen de club nog door drie andere leden werd gevolgd, en  waarvoor hij achteraf werd erkend als distinguished Luitenant Governor.

Jos en Simonne, brachten ook heel veel tijd door in hun buitenverblijf.

De Ardennen, was zijn tweede thuis en samen, met kinderen en kleinkinderen, genoot Jos met volle teugen van het leven.

Op 21 december 2019, na 80 rijkgevulde jaren, moesten wij, onverwacht, afscheid nemen van hem.

Jos, onze président fondateur, maar vooral vriend en bezieler van Kiwanis Aartselaar.