Kiwanis Aartselaar

ONTDEK ONS TEAM

Wij zijn Kiwanis Aartselaar en steunen trots sociale doelen voor kinderen in onze streek.
Hiervoor komen we samen, werken we samen en maken we samen plezier.
En met uw hulp, helpen wij anderen.
Kijk rustig rond naar onze projecten, leden, sponsors, …

Van harte welkom !

ONTDEK ONS

KIWANIS AARTSELAAR

medailles-03-08
Icoontjes Over ons-09
Icoontjes Over ons-10

Kiwanis Aartselaar werd opgericht in 1984 en verkreeg op 19 juni 1986 het Certificat de Formation van Kiwanis International Europe. Op 10 september 1988  mocht Jos Mertens, die sinds 26 mei 1981 lid was van Kiwanis Sint Niklaas Waasland, als stichtend voorzitter van Kiwanis Aartselaar de Officiële Kiwanis Charter ontvangen uit handen van Guy Caron, Gouverneur van het Kiwanis District België-Frankrijk-Luxemburg-Monaco en Bert van Leeuwen, Gouverneur Kiwanis International Europe, District Nederland. Kiwanis Aartselaar telde op dat ogenblik al 23 leden die bereid waren onder het motto WE BUILD mee te bouwen aan een leefbare maatschappij voor iedereen. Onze peterclubs waren Kiwanis Sint Niklaas Waasland en Kiwanis Destelbergen Reinaert.

Door de jaren heen zijn wij zelf peterclub geworden van: Antwerpen 1221 en Lier Twee Neten. Vandaag tellen we 20 actieve leden en zijn wij een serviceclub die zich ten dienste stelt van de kinderen in de samenleving onder het motto SERVING THE CHILDREN OF THE WORLD.

Naast de ondersteuning aan overkoepelende Belux & Internationale Kiwanis-projecten (o.a. ‘Eliminate’, Special Olympics Belgium,…), richt de club zich vooral op lokale projecten in de regio Antwerpen. Sinds haar ontstaan schonk Kiwanis Aartselaar reeds meer dan 500.000 aan sociale doelen en besteden onze leden samen jaarlijks ongeveer 2.000 uren vrijwilligerswerk om dit te kunnen realiseren.